lauantai 23. huhtikuuta 2016

Mejäharjoituksia kahdella kirsulla

Jaahas. Tässä olisi siis taas näitä jälkihommia. Katsotaas, mihin tämä menee.


Ai ei ala vielä tästä tieltä?


No näytä nyt hyvä ihminen sitten, mistä se lähtee, jos olet niin paljon taitavampi jäljestämään!

Tässä siis onkin alkumakaus. Ilmeisesti nauta. Tästä sitten eteenpäin. Vai onko... Ei kyllä se suoraan tästä lähtee eteenpäin. Kylläpä on rytelikköä. No rauhakseltaan mennään, niin ehtii tuo Parempi Mestari könytä perässä. Tästä näin menee jälki.

Ja tässä onkin sitten jo seuraava makaus. Haistelenpas tämän oikein huolella, niin ehtii Parempi Mestarikin huomata, että makaus on. Mihis tämä tästä jatkuu... Oikealle tuntuu tällä kertaa taittuvan. Täälläkin on melkoista varvikkoa. Oho nyt taisin vähän tulla jo jäljen sivuun. Korjataanpas linjaa takaisin vasemmalle. Ja vielä. Ei kun nyt meni liikaa. Palataas vähän takaisin.

Tästä mennään ja tästä ja tästä. Välillä on vähän helpompi kulkuista sammalikkoa, niin voi mennä vähän lujempaa. Ei luulisi Paremman Mestarinkaan tassujen tässä sotkeentuvan.

Ja tässäpä onkin toinen makaus. Huolellinen tarkistus, ettei jää mitään haistamatta. Mihis tämä sitten jatkuu... Oikealle tuntuu taas kääntyvän.

Mutta mitäs minä nyt haistan. Jälki menee kyllä tuossa edessäni suoraan maassa, mutta ilmassa tuntuu jokin kiinnostava tuoksu. Tästä rinteestä on hyvä tähystellä. Nousenpa vähän mangustiasentoon haistelemaan, että tavoittaisin tuon ilmavainun suunnan paremmin.

Jälki ja jälki. Etsi jälki. Kuule kyllä minä tiedän, missä se jälki menee, mutta se ei nyt kiinnosta minua enää! No lähdetään nyt sitten köppöstelemään tätä jäljen suuntaa. Tässä se menee suoraan eteenpäin, mutta tämä ilmavainu minua vieläkin kiinnostaa. Yritän selvittää sitä tässä samalla.

Tuoretta verta. Niin tässä onkin kaato ja loppumakaus. Tuoretta verta luun päällä. Hyvänmakuista ja Parempi Mestari on tyytyväinen, kun päästiin loppuun. Voit nyt päästää minut irti, niin käyn vielä ajamassa sinulle tuon jäniksen tai peuran, josta tuo ilmavainu tulee. Ai et päästä vai? Yllätettäisiin Mestari kerrankin kunnon illallisella!


--------------


Minun vuoroni! Mistä se menee, mistä se menee?
Ai tästä lähtee? No sitten mentiiiiiin! Jipiiiii!!! Jälki, jälki, jälki, jälki. Tästä se menee. Ja tästä. Ja tästä. Ja tästä.
Onpa hankala rytelikkö. Minä kierrän sen. Nopeammin, nopeammin. Mikset sinä juokse Parempi Mestari? Tämä verihän ehtii meiltä karkuun, jos et sinä tule nopeammin. 
Tuomarit eivät kuitenkaan juokse? Mitkä ihmeen tuomarit? Oho onpa jyrkkä pudotus. Minä kierrän senkin. Eiköhän se jälki tuolla alhaalla jatku. Joo tässä se jatkuu. Ja sitten mennään!
Hei! Nyt minä en haista sitä verta enää. No minä teen tämmöisen laajan kaaren tänne vasempaan. Täällä haisee tuoreelle verelle. 
Ja maalissa! Maailman nopein Roni tekee taas mejähistoriaa!



Ai mitkä "kulmamakaukset"? En minä mitään sellaisia huomannut. Olisiko minun pitänyt merkata jotain? 
No missä on seuraava jälki? Jatketaan! 
Siis tällainen pikkujälkikö minulle vain oli tänään? Höh. Nytkö tämä hauska jo loppui.

4 kommenttia:

  1. Heh, olipas teillä hauskaa! Minä en kyllä malttais noin hienosti jälkien mukaan edetä. Ravaisin miljoonaa ilmavainun viemänä enkä kuulisi minkäänlaisia käskyjä. Eipä tässä ole ikinä päässytkään oikeasti jälestämään. Sen siitä saa kun on iäkäs Palvelijatar :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sitä tiedä.. Tämä on kyllä aika luontainen harrastus mäyräkoiralle. Tai koiralle ylipäänsä. Roosa-tätikin oppi jäljestämään vielä yli viisivuotiaana ja hän ei edes ole mitään perinteistä metsästyskoirarotua.
      Ja voi niitä jälkiä tehdä helpompaankin maastoon, jos epäilee, ettei talutettava ihminen ehdi mukana risukossa. :) Toinen asia on tietysti se, kehtaako Palvelijattaresi kulkea verisienen kanssa puron vartta kaikkien sorsanruokkijoiden keskellä... ;)

      Poista
  2. Se on taitolaji tuo jäljestys, varmaan kivaa kun saa vainuja ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo jäljestys on mukavaa! Ihanaa, kun saa kerrankin käyttää aivojaan johonkin hyödylliseen!

      Poista